FÅ SVAR PÅ DINA FRÅGOR

Behöver du hjälp, eller har du frågor om till exempel våra produkter, leverans eller andra vanliga frågor, kan du enkelt hitta svar på det mesta här på sidan. Hittar du inte det du letar efter är du alltid välkommen att kontakta oss direkt!

Leverans

På ONYX COOKWARE™ packar vi din beställning inom 24 timmar på vardagar, såvida det inte är en förbeställning. Vi kommer då att få ditt paket levererat inom 1-3 arbetsdagar. Vid speciella kampanjer, såsom rea, Black Friday eller liknande, kan förlängda leveranstider förekomma i sällsynta fall. Om så är fallet kommer du att meddelas.

Så snart din beställning är packad och redo att skickas kommer du att få ett e-postmeddelande med spårningsinformation för din beställning. Observera att det kan ta upp till 24 timmar innan spårningslänken ger dig information.

När du handlar på vår hemsida ger vi dig alltid möjlighet att välja ett fraktsätt som är kostnadsfritt. Men eftersom vi har hört från våra kunder att de vill ha fler alternativ erbjuder vi även några andra som kanske passar dina behov bättre. Priset på dessa kommer att framgå vid val av fraktsätt. Vi tar ut en liten avgift för de dyrare alternativen för att täcka de extra kostnader som är förknippade med dem och för att ge dig den valfrihet du vill ha.

Om du inte har fått ditt paket till den angivna adressen eller paketbutiken som valts på din beställning, kontakta då vår kundtjänst så undersöker vi saken och ser till att du får ditt paket.

Du hittar vårt kontaktformulär här:https://onyxcookware.se/pages/kontakta-oss

Lämna tillbaka

Vi erbjuder 100 dagars ångerrätt, vilket även gäller även om du har använt produkten. Det måste därför förstås som en nöjdhetsgaranti. Om du inte gillar produkten, eller om du inte är nöjd med produktens funktion, ger vi dig pengarna tillbaka så fort vi har fått tillbaka produkten. Det är enkelt och lätt.

Om du vill returnera eller annonsera en produkt, kontakta helt enkelt vår kundtjänst i vårt kontaktformulär, som du hittar här:https://onyxcookware.se/pages/kontakta-oss

Kom ihåg att ange ditt ordernummer för snabbast möjliga handläggning av din förfrågan.

Observera att det inte går att fysiskt återvända till vår adress, då vi uteslutande är en webbshop på nätet och därför inte har någon fysisk butik.

Vi kommer att behandla din returorder så snart som möjligt när den har anlänt till vårt lager. Det kan ta upp till 14 dagar från det att du skickar din returorder tills vi har återbetalat pengarna till dig. Det beror på din egen bank när pengarna finns tillgängliga på ditt konto. Du får då ett meddelande när din återbetalning har behandlats. Beloppet kommer att överföras till samma betalningsmedel och/eller samma betalningsalternativ som du använde vid köpet.

Både du och/eller köparen av gåvan är alltid välkomna att returnera produkten. För att returnera produkten, kontakta helt enkelt vår kundtjänst med ordernummer så kan vi hjälpa till med en gratis returetikett. Observera att vi endast kan returnera pengarna till det kort eller liknande som varan betalades med.

Tyvärr går det inte att byta en vara. Du kan dock returnera din produkt så återbetalar vi ditt köp så att du kan lägga en ny beställning på den önskade produkten. Som tur är har vi fri frakt och returer, så detta kommer inte att kosta dig mer.

Du kan också skriva till vår kundtjänst påhttps://onyxcookware.se/pages/kontakta-oss så ska vi försöka hitta en lösning som fungerar för dig.

På ONYX COOKWARE™ har vi strikt kvalitetskontroll och testar regelbundet våra produkter. Skulle du ändå behöva marknadsföra en produkt är du välkommen att kontakta vår kundtjänst påhttps://onyxcookware.se/pages/kontakta-oss

När du klagar på en vara, vänligen beskriv i detalj vad klagomålet handlar om och bifoga en bild eller video av klagomålet. Du får då ett e-postmeddelande från vår kundtjänst som hjälper dig med din situation på bästa sätt.

Kom ihåg att ange ditt ordernummer för snabbast möjliga handläggning av ditt klagomål.

Betalning

Vi erbjuder flera betalningsalternativ inklusive kortbetalning med VISA, Mastercard och Klarna.

På vår hemsida, när du kommer till kassan, måste du fylla i dina uppgifter och uppgifter, såsom namn, adress och e-post, på vänster sida. På höger sida kommer du att kunna se de produkter du är på väg att köpa, och under denna funktion ser du "Presentkort eller rabattkod". I detta fält anger du ditt gave kort eller rabattkod och tryck på "Använd" - då kommer rabatten automatiskt att inkluderas i din totala ordersumma.

Om du har problem med att genomföra ditt köp kan det bero på en eller flera saker. Oftast kan det bero på vilken webbläsare du använder när du gör köpet. Testa därför att använda antingen Google Chrome, Safari eller Mozilla Firefox. Om detta inte löser problemet kan det vara ett tekniskt fel. Kontakta därför vår kundtjänst på https://onyxcookware.se/pages/kontakta-oss

Garanti

På ONYX COOKWARE™ har vi 2 års garanti på alla våra produkter. Denna garanti täcker alla aspekter av våra produkter; från integriteten av produktens struktur och form, till beläggningen.

Våra produkter är speciellt designade för att vara otroligt hållbara. Skulle det hända att produkten försämras omfattas även detta av garantin.

Själva beläggningen på våra kastruller, grytor, fritöser med mera omfattas också av garantin.